E ngākaunui ana koe ki ngā kōrero ake mō Whanganui otiia, te mātauranga?
Kei te hiahia tautoko rānei koe kia puta whānui atu ēnei kōrero?
E kimi ana mātau he Poutiaki Taonga/Curator hei tiaki pai i ēnei kohinga taonga Māori nei. Tā tēnei tūranga mahi he motuhake tonu, ā, ko te haepapa nui māu kia whakawhanake, kia whakamāori, ā, ko koe hei tomonga ki ngā kohinga nui whakaharahara ā-motu nei otiia, ā-ao nei anō hoki, ā, e matapopore ana ngā iwi e whitu i te rohe Whare Pupuru Taonga o Whanganui.
Ka mahi tahi atu te Poutiaki me ērā kē o te kapa Māori otiia, ngā iwi hei kaitakawaenga e tō mai ai ngā iwi mō ngā kaupapa e hāngai ana ki ngā taonga Māori. Waihoki kia tika ngā whakahaere mō te taha ki ngā tikanga, kawa anō hoki e ai ki te hau kāinga i roto i ngā mahi whakahaere o te Whare Pupuru Taonga.
He tūranga mahi hihira tēnei mā tētahi hei kawe ake, ā, he nui ngā hua ka puta māu nōu ka mahi tahi i roto i te kapa ngākau pono, hihiko ki te kaupapa.
Te tangata e tika ana māna tēnei mahi:
- He tohu wānanga e hāngai ana ki tēnei mahi, he pūkenga, he wheako rānei i tēnei ao mahi.
- He mōhiotanga ki ngā tikanga, kawa me ngā mātauranga o ngā iwi e whitu i te rohe Pupuru Taonga o Whanganui.
- He taumata tiketike mō te reo kōrero Māori otiia, te tuhituhi reo Māori hoki.
- He mōhiotanga ōu ki te tikanga whakahaere pupuru taonga, te tiaki i ngā kohinga, whakawhanaketanga whakakitenga, whakamāoritanga me ngā pūkenga rangahau hei whakawhanake i te wā e mahi ana.
- He tūhonotanga ki ngā iwi me ētahi atu rōpū e hāngai ana ki ngā taonga i roto i ngā kohinga
- Me tangata manaaki tangata, me tau te whakawhitiwhiti kōrero ki te tangata
- He āheinga ki te mahi i tētahi taiao tāwariwari
- He whakaaro whakataunga pai, he pūkenga takawaenga, ā, me tangata whai whakaaro kia whakaoti rapanga.
- He āheinga ki te mahi i ngā hāora tāwariwari kei te āhua o ngā mahi whakakaupapa
He mahi pūmau tēnei. Ko ngā tono kia mahi takirua i roto i tēnei mahi, me ētahi tū āhua mahi kē rānei e ākina ana, ā, ka whaiwhakaarohia mai. Heoi anō, kei te āhua o te tono mai me pēhea hoki tērā e noho pai ai ki te rautaki whānui o te Whare Pupuru Taonga.
Mēnā rānei ko koe tēnei, tēnā īmēra atu ki te Kaiwhakahaere, a Tākuta Bronwyn Labrum firstname.lastname@example.org. Māna ngā kōrero itiiti nei mō te āhua o te tukanga tono.
Are you passionate about Whanganui heritage and mātauranga?
Do you want to help share it widely?
We are looking for a Poutiaki Taonga/Curator to care for the taonga Māori collection. This specialised and challenging role is responsible for developing, interpreting, and providing access to a collection of national and international significance which is highly valued by the seven iwi of the Whanganui Museum region.
The Poutiaki Taonga will work closely with existing Māori team members and with iwi to facilitate engagement and collaboration on all issues relating to taonga Māori, including appropriate tikanga and kawa within the Museum.
This is an exciting opportunity for someone to step up to a high-profile and highly rewarding position as part of a small, committed, and energetic team.
We require someone with:
- A relevant tertiary degree or the equivalent skills and experience
- Knowledge of tikanga, kawa and mātauranga of the seven iwi in the Whanganui Museum region
- An advanced level of spoken and written te reo Māori
- Knowledge of curatorial practice, collection care, exhibition development and interpretation and research skills or the ability to develop it on the job
- A network of iwi and other groups related to the taonga in the collection
- Excellent people and communication skills
- The ability to work in a flexible team environment
- Sound judgment, diplomacy, and problem-solving skills
- The ability to work flexible hours according to the programming of activities
This is a full-time position. Proposals to job-share or other arrangements are encouraged and will be considered, depending on what is being proposed and how it fits in with the Museum’s overall strategy.